سراوان؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف رانندگی

یک‌ سوختبر بلوچ بر اثر تصادف رانندگی در شهرستان سراوان، جان خود را از دست داد.

photo1711309326

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز یکشنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی تصادف رانندگی یک دستگاه خودرو سوختبر با یک کامیون در حدفاصل روستای ناهک از توابع شهرستان سراوان، جان خود را از دست داد.
هویت این سوختبر جانباخته، «جمشید گمشادزهی» فرزند نواب، متاهل و دارای سه فرزند اهل و ساکن چشمه زیارت شهرستان زاهدان گزارش شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ مجروح شدن دو سوختبر بر اثر ‌واژگونی خودروی سوختبر

د مارس 25 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it بر اثر ‌واژگونی یک دستگاه خودروی سوختبر, در شهر پیشین شهرستان راسک، دو سوختبر مجروح شدند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، شامگاه یکشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، یک دستگاه خودروی سوختبر نیسان وانت در فلکه کوزه […]
Screenshot 2024 03 25 083029

You May Like