ثلاث‌باباجانی؛ ضرب و شتم دو شهروند توسط نیروهای مرزبانی

یک پدر و پسر اهل ثلاث‌باباجانی توسط نیروهای مرزبانی در مرز “شیخ‌صله” توسط نیروهای مرزبانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ١۴٠۳، نیروهای مرزبانی در نوارمرزی “شیخ‌صله” ثلاث‌باباجانی یک پدر و فرزند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بر اساس این گزارش هویت این شهروندان، “فارس رضایی” و فرزندش “ادریس رضایی”، اهل روستای قالیچه از توابع ثلاث‌باباجانی می‌باشد.

در یکی دو ماه گذشته، شاهد افزایش خشونت نیروهای هنگ‌مرزی در برخورد با کولبران در مناطق مرزی کوردستان روژهلات بوده‌ایم. این خشونت منجر به افزایش بی‌سابقه شمار کشته و زخمی‌های کولبران شده است.

در همین حال، نیروهای مرزبانی عراق (حرس‌الحدود) نیز در هماهنگی معناداری با نیروهای مرزبانی ایران، فشارها بر کولبران در دو سوی مرزهای ساختگی کوردستان را افزایش داده‌اند. در هفته‌های گذشته، گزارش‌های متعددی مبنی بر ضرب و شتم و توهین به کولبران توسط نیروهای حرس‌الحدود، منتشر شده است.

مردم کوردستان، در سایه شرایط دشوار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که از سوی حکومت‌های مرکزی ایران و عراق بر آن‌ها تحمیل شده، با نوعی استثمار پیچیده روبرو هستند. پیامدهای این استثمار، روی‌آوری خیل عظیمی از مردم این منطقه به پدیده‌ی مرگباری به نام کولبری برای تامین معاش زندگی خود است. اما گویی این رنج و مشقت به تنهایی کافی نبوده که اکنون شاهد همدستی بی‌پرده حکومت‌های مرکزی در دو سوی مرزهای کوردستان با هدف قتل و نابودی سیستماتیک این مردم نیز هستیم.

کولبرنیوز

Next Post

سردشت‌؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ی آوریل 14 , 2024
یک کولبر جوان اهل روستای ماراغان سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات مرزی بیتوش جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه شنبه بیست و پنجم فروردین‌ماه ١۴٠۳، یک کولبر جوان اهل سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بیتوش سردشت جانش را از دست داد. […]
photo 2024 04 14 08 35 09

You May Like