زابل؛ زخمی کردن دو سوختبر بلوچ با چاقو توسط مامور مرزبانی+ویدیو

یکی از ماموران مرزبانی پایانه میلک زابل با چاقو به دو سوختبر بلوچ که یک گالن سوخت به همراه داشتند، حمله و آن‌ها را زخمی کرد.

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲، دو سوختبر بلوچ که یک گالن بنزین به همراه خود داشتند توسط مامور مرزبانی پایانه میلک زابل با ضربات چاقو زخمی شدند.
بر اساس این گزارش این دو سوختبر بلوچ اهل شهرستان زهک با اجازه خود مامورین قصد داشتند یک گالن بنزین را جابجا کنند که مامور پایانه ابتدا اجازه می‌دهد و مجدداً با شوکر برقی و ضربات چاقو آن‌ها را مجروح کرده است.
لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲، یک کولبر بلوچ نیز که ۱۰ لیتر نفت سفید به همراه خود داشت و با التماس به مامور می‌گفت «به خدا قسم بیمار داریم به خدا قسم این نفت هست به پولش نیاز داریم» توسط ماموران مرزبانی میلک زابل مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ش دسامبر 9 , 2023
فرهاد سلیمانی و حمزه سلیمانی دو کولبر اهل شهر جوانرود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه جمعه ١٧ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه آن دگ کولبر زخمی شدند. […]
msg 1001143457715 82735

You May Like