خطر اعدام ۶ زندانی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

شش زندانی بلوچ که در اعتراضات اخیر در بلوچستان بازداشت شده بودند در خطر اعدام قریب‌الوقوع قرار دارند.

photo 2023 03 23 17 47 39

بنا به گزارشات منتشر شده، شش زندانی بلوچ که در اعتراضات اخیر در در بلوچستان بازداشت شده بودند در خطر اعدام قریب‌الوقوع قرار دارند. هویت این جوانان معترض بلوچ «شعیب میربلوچزهی ریگی» ۱۸ ساله فرزند شریف، «نظام الدین حوت» ۲۰ ساله فرزند لال محمد، «کامبیز خروت» ۲۱ ساله فرزند مهرالله، «منصور دهمرده» ۲۲ ساله دارای معلولیت جسمی فرزند امان‌الله، «ابراهیم نارویی» ۲۵ ساله فرزند گل خان، «منصور حوت» ۲۷ ساله فرزند کمال خان یکی از شاعران بلوچ عنوان شده است.

بسیاری از جوانان بلوچ در اعلام همبستگی و‌ حمایت از انقلاب ژینا و اعتراض به تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ و کشتار مردم بلوچ در جمعه خونین زاهدان و خاش که خواستار مجازات عاملان و آمران این جنایت‌ها بودند، توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری‌اسلامی بازداشت شدند. این شش جوان بلوچ نیز از جمله صدها بازداشتی‌های بلوچ هستند که به اتهام «محاربه و فساد فی الارض» به اعدام محکوم شده و در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند.

کولبرنیوز

Next Post

افزایش نگرانی‌ها؛ تداوم بازداشت توماج صالحی هنرمند معترض رپ

ج مارس 24 , 2023
توماج صالحی هنرمند معترض رپ با گذشت نزدیک به پنج ماه از زمان دستگیری کماکان بلاتکلیف در بازداشت نهادهای امنیتی و تحت بازجویی جهت اعتراف اجباری قرار دارد. به گزارش کولبرنیوز با گذشت ۱۴۵ روز از زمان دستگیری توماج صالحی هنرمند معترض رپ، کماکان این همرمند معترض مردمی بلاتکلیف در […]
photo 2023 03 23 22 03 27 1

You May Like