ابلاغ رسمی تمدید قرار بازداشت رضا شهابی علی‌رغم وخامت شدید جسمانی

قرار بازداشت موقت رضا شهابی، که براساس اتهامات واهی و بدنبال پرونده‌سازی وزارت اطلاعات برای فعالین کارگری و معلمان در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ بازداشت گردید، روز هشتم شهریور ماه مجدداً برای چهارمین بار تمدید شد.

photo 2022 08 31 14 25 22

به گزارش رسیده به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، روز سه‌شنبه هشتم شهریورماه ۱٤۰۱ قرار بازداشت موقت رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای چهارمین بار مجدداً تمدید شد.
این تمدید قرار بازداشت در حالی به رضا شهابی ابلاغ گردید که ۱۸ روز از پایان قرار بازداشت سه ماهه ایشان می‌گذرد و بازجویی او پایان یافته است.

رضا شهابی، عضو‌ هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه، در شرایط جسمانی بسیار وخیمی بسر می‌برد که یک مورد آن نوسانات فشار خون است که بین ۱۶، ۱۷ و ۱۸ در نوسان است و همین مورد به تنهایی کافی است این فعال سندیکایی را با خطرات جانی روبرو کند. از آنجایی که شهابی در تمام مدت بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بوده است و مدت ۴۲ روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد، دردهایش شدیداً افزایش یافته است، از جمله درد شدید مهره‌های گردن، بی‌حسی سمت چپ بدن و صورت و ادامه مستمر نوسان فشار خون که روی ۱۶ تا ۱۸ می‌باشد.

رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت رضا شهابی، برای سومین ماه توسط شعبه دوم‌ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی، تمدید شد.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک کولبر جوان در مرز بانه؛ دو برادر کولبر در سه سال گذشتە با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ مرزی کشته شدند

چ آگوست 31 , 2022
یک کولبر جوان اهل شهرستان سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه کشته شد. بر اساس گزارش‌ رسیده به کولبر نیوز امروز چهارشنبه نهم شهریورماه ۱٤۰۱، یک کولبر جوان اهل روستای “قلعه‌رش” از توابع شهرستان سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه کشته شد.هویت این کولبر […]
سردشتی کشته شده edited

You May Like