کشته شدن یک کولبر جوان در مرز بانه؛ دو برادر کولبر در سه سال گذشتە با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ مرزی کشته شدند

یک کولبر جوان اهل شهرستان سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه کشته شد.

سردشتی کشته شده edited

بر اساس گزارش‌ رسیده به کولبر نیوز امروز چهارشنبه نهم شهریورماه ۱٤۰۱، یک کولبر جوان اهل روستای “قلعه‌رش” از توابع شهرستان سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه کشته شد.
هویت این کولبر “صالح رشیدزاده” فرزند حسن رشیدزادە، حدوداً بیست ساله می‌باشد.

رشیدزاده
محمد رشیدزاده برادر صالح رشیدزاده که هنگام کولبری در تاریخ ششم دی‌ماه ۱۳۹۸ با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز “کانی سیو” کشته شد.

لازم به ذکر است که برادر دیگر “صالح رشیدزاده” نیز با نام “محمد رشیدزاده” ۲۸ ساله، متاهل و دارای یک فرزند بود که در تاریخ ششم دی‌ماه ۱۳۹۸ با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز “کانی سیو” کشته شد.

این در حالی‌ست که شامگاه سه‌شنبه هشتم شهریورماه ۱٤۰۱، یک کولبر اهل روستای کانی‌زرد سردشت نیز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوکان سردشت از ناحیه پشت و کمر زخمی شد. هویت این کولبر “جعفر خزوم” حدوداً ۳۲ ساله می‌باشد. نامبرده متاهل و داری یک فرزند چهار ساله می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در مردادماه جمعاً ٤١ کولبر در نوارمرزی کردستان کشته و زخمی شده‌اند که از این تعداد ۶ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۳۵ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ٤١ کولبری که طی مردادماه کشته و زخمی شده‌اند، ۳۱ مورد آن معادل (%٧٣) با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

احضار چهار تن از فعالین کارگری شهر سنندج به اداره اطلاعات این شهر

پ سپتامبر 1 , 2022
چهار تن از فعالین کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و اتحادیه آزاد کارگران ایران به اداره اطلاعات سنندج احضار شدند. به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، امروز سه‌شنبه هشتم شهریورماه ۱٤۰۱، چهار تن از […]
photo 2022 08 31 22 06 03

You May Like