بانە؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی مستقیم و شکنجە نیروهای هنگ‌مرزی

دو کولبر اهل شهرهای مهاباد و بانە در جریان شکنجە و تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانە مجروح شده‌اند.

شدن دو کولبر با تیراندازی مستقیم

به گزارش کولبرنیوز بامداد جمعە ٢۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال با سلاح ساچمه‌ای به سوی دستەای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دو کولبر از ناحیە دست و پا بە شدت زخمی شدند. هویت این کولبران «یوسف مهابادی» ۲۶ سالە و اهل مهاباد و «فرزاد (فامیلی نامشخص)» برای کولبرنیوز احراز شدە است.
طبق گفتەهای منابع مطلع این کولبران توسط نیروهای مرزبانی رژیم دستگیر و مورد آزار و شکنجە قرار گرفتەاند و از فاصلە چند متری بە آنها شلیک شدە است. این منابع بە سرهنگ مرادی اشارە کردند کە در اذیت و آزار کولبران و شلیک مستقیم بە آن‌ها دست دارد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ۲۰٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

ارومیه؛ آزادی موقت «دلشاد محمدی»

ج فوریه 9 , 2024
روز پنج‌شنبه ١٢ بهمن‌ماه ١۴۰۲«دلشاد محمدی» زندانی سیاسی اهل سردشت با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه‌ یکی از نیروهای امنیتی ارومیه آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز «دلشاد محمدی» روز دوشنبه ١٨ دی‌ماه ۱۴۰۲ بدون ارائه حکم قضایی و با توسل به خشونت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت […]
محمدی

You May Like