خراسان رضوی؛ محکومیت عاتکه رجبی به حبس

حکم شش ماه حبس عاتکه رجبی معلمی که پیش‌تر به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از محل کار خود اخراج شده بود، توسط شعبه سی و پنج دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید شد.

photo 2023 10 30 18 53 50

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌ های صنفی فرهنگیان ایران، حکم شش ماه حبس عاتکه رجبی معلمی که پیش‌تر به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از محل کار خود اخراج شده بود، توسط شعبه سی و پنج دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید شد. بر اساس این گزارش، چهار ماه از این حکم به مدت پنج سال تعلیق شده و دو ماه حبس تعزیزی قابل اجراست.

روز دوشنبه ۳۰ مردادماه ١۴٠٢، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عاتکە رجبی، در شعبه هفتم دادگاه انقلاب مشهد بدون ارسال ابلاغیە برای حضور یافتن وی در دادگاه و همچنین بدون داشتن فرصت مطالعه کیفرخواست برگزار شد.
عاتکه رجبی، معلمی که پیشتر به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از محل کار خود اخراج شده بود، طی یک ماه، سە بار به دادگاه انقلاب مشهد احضار شد.
عاتکه رجبی در تاریخ ١۴ مردادماه ١۴٠٢ نیز به شعبه ۹۰۶ دادگاه انقلاب مشهد احضار شده بود. عاتکه رجبی پیش‌تر در تاریخ ١٩ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، به منظور شرکت در تجمع اعتراضی معلمان در مشهد از منزل خارج و لحظاتی بعد توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. نهایتاً در تاریخ ٢۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲،با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد هزار تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.
عاتکه رجبی، معلم دبستان ابوذر واقع در یکی از روستاهای مشهد، در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱، به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از آموزش و پرورش استان خراسان اخراج شد.

کولبرنیوز

Next Post

بوکان؛ آزادی ولی گل‌محمدی و علی گل‌محمدی با پابند الکترونیکی

د اکتبر 30 , 2023
ولی گل‌محمدی و علی گل‌محمدی دو زندانی سیاسی اهل شهر بوکان با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و باید مابقی دوره محکومیت خود را تحت نظارت سامانه الکترونیکی در بیرون از زندان سپری خواهند کرد. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲، ولی گل‌محمدی و علی گل‌محمدی دو […]
photo 2023 10 30 18 58 17

You May Like