بوکان؛ آزادی ولی گل‌محمدی و علی گل‌محمدی با پابند الکترونیکی

ولی گل‌محمدی و علی گل‌محمدی دو زندانی سیاسی اهل شهر بوکان با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و باید مابقی دوره محکومیت خود را تحت نظارت سامانه الکترونیکی در بیرون از زندان سپری خواهند کرد.

photo 2023 10 30 18 58 17

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲، ولی گل‌محمدی و علی گل‌محمدی دو زندانی سیاسی اهل شهر بوکان با سپری کردن به ترتیب چهار ماه و چهار روز و ۹٠ روز از دوران محکومیت خود با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و باید مابقی دوره محکومیت خود را تحت نظارت سامانه الکترونیکی در بیرون از زندان سپری خواهند کرد.

روز شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲، ولی گل‌‌محمدی جهت تحمل دوران حبس به زندان بوکان منتقل شد. بر اساس این گزارش، اردیبهشت‌ماه سال جاری، این شهروند به اتهام «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» توسط شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو بوکان به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود.
آقای گل‌محمدی پیش‌تر در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ١۴٠١، ‌‌توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتاً در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل از زندان این شهر آزاد شده بود.
روز دوشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۲، علی گل‌محمدی جهت اجرای حکم به زندان بوکان منتقل شد. علی گل‌محمدی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بوکان به سی و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این شهروند در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ در بوکان بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی طی مدت بازداشت از حق دسترسی به وکیل محروم ماند و امکان ملاقات با خانواده از آقای گل‌محمدی سلب شد.
نهایتاً در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه سیصد میلیون تومانی از زندان بوکان آزاد شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ محکومیت محمد سهرابی به ۱۶ ماه حبس و تبعید

د اکتبر 30 , 2023
محمد سهرابی شهروند اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به ١۶ ماه حبس تعزیری و تبعید به زنجان محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، محمد سهرابی شهروند اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به ریاست قاضی “دوستی” از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب […]
photo 2023 10 30 19 28 31

You May Like