خاش؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ

بر اثر واژگونی خودرو در محور خاش _سراوان، دو سوختبر بلوچ کشتە و زخمی شدند.

photo 2024 03 26 11 44 10

به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، شامگاه روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳، یک دستگاه خودروی سوختبر در محور خاش به سراوان و حد فاصل منطقه روتک دچار حادثه شده و در پی واژگونی خودرو، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.
هویت سوختبر جانباخته: «بصیر مندیزهی(اسحاق‌زهی)» ۲۲ ساله، فرزند انور، متاهل و اهل و ساکن روستای بنگان بخش لادیز در شهرستان میرجاوه گزارش شدە است. از هویت و وضعیت سوختبر زخمی تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

دلگان؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو

س مارس 26 , 2024
یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در شهرستان دلگان، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی انحراف از مسیر جاده و واژگونی خودرو در منطقه حمیدآباد شهرستان دلگان، جان خود را […]
photo1711451313

You May Like