جان باختن یک کودک بلوچ در بر اثر غرق شدن در هوتگ در دشتیاری

جان باختن یک کودک خردسال بلوچ اهل روستای کالبر از توابع شهرستان دشتیاری بر اثر غرق شدگی در هوتگ.

photo 2022 06 21 10 17 02

به گزارش رسیده روز دوشنبه ٣٠ خردادماه ١٤٠١، یک کودک بلوچ در روستای کالبر واقع در شهرستان دشتیاری پس از سقوط به داخل آب هوتگ، غرق شده و جان خود را از دست داد. هویت این کودک “عبدالله افراز” اهل روستای کالبر دشتیاری عنوان شده است.

گفته می‌شود عبدالله برای تفریح و بازی به نخلستان روستا و جایی که هوتگ قرار دارد، رفته و پس از سقوط به داخل آن، جان باخته است.

اخیراً بخشدار بخش پلان از توابع شهرستان دشتیاری در مصاحبه‌ای با رسانه‌های حکومتی اعلام کرده بود که در ظرف یازده سال ٤١ نفر در هوتگ‌ها غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.
این در حالی است که شمار قربانیان هوتگ‌ها فقط در مدت کوتاه چند هفته اخیر دو رقمی شده است.

هوتگ به گودال‌های طبیعی و یا دست ساز بشر گفته می‌شود که آب باران در آن ذخیره شده و انسان‌ها و حیوانات بصورت مشترک از آب جمع شده در آن استفاده‌های مختلف می کنند. این هوتگ‌ها در مناطقی از بلوچستان وجود دارند که مردم از دسترسی به شبکه آبرسانی و لوله کشی محروم هستند.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن سوختبر بلوچ پس از یک هفته بستری در بیمارستان زاهدان

س ژوئن 21 , 2022
یک سوختبر بلوچ که با خارک کشیدن نیروهای نظامی و آتش گرفتن خودرو دچار سوختگی شده بود، پس از حدود یک هفته بستری در بیمارستان زاهدان جان خود را از دست داد. به گزارش رسیده روز گذشته ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، یک سوخت بر بلوچ که با خارک کشیدن و […]
photo 2022 06 21 11 44 32

You May Like