جانباختن دو سوختبر بلوچ در محور هرمزگان و محور خاش

دو سوختبر بلوچ در محورهای خاش به زاهدان و در محور هرمزگان بر اثر واژگونی خودرو و آتش‌سوزی جانشان را از دست دادند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف یک دستگاه خودروی سایپا سوختبر با یک پژو در محور هرمزگان، پنج نفر از جمله یک سوختبر جانشان را از دست دادند. همزمان یک سوختبر بلوچ دیگر در محور خاش به زاهدان به حاش بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو جانش را از دست داد.
تا زمان تنظیم این خبر همچنان از هویت دو سوختبر بلوچ که جانشان را از دست داده‌اند، اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در ثلاث‌باباجانی

د مه 15 , 2023
یک کولبر اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی در نزدیکی جاده اصلی ازگله به شیخ‌صله زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی در حالی که هیچ کوله‌ایی به همراه نداشت در نزدیکی جاده ازگله به شیخ‌صله مورد هدف تیراندازی […]
photo 2023 05 15 20 19 30

You May Like