تهران؛ صدور حکم حبس و تبعید برای پرهام پروری

پرهام پروری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی “عموزاد” به ۱٠ سال تبعید به زندان جاسک در استان هرمزگان و ۵ سال حبس تعزیزی محکوم شد.

photo 2023 06 20 13 41 51

به گزارش کولبرنیوز به نقل از خانواده پروری، پرهام پروری ۲۶ ساله و اهل شهر سقز، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی “عموزاد” به ۵ سال حبس تعزیزی و ۱۰ سال تبعید به زندان جاسک محکوم شده است. خانواده پرهام پروری ضمن اطلاع‌رسانی درباره فرزند خود، ابراز امیدواری کرده‌اند که حکم پنج سال زندان و ۱۰ سال تبعید او در دیوان عالی، نقض شود و بلکه رهایی فرزندشان را پس از ماه‌ها حبس شاهد باشند.

روز یک‌شنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پرهام پروری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ١۴٠١ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “عموزاد” برگزار شد. پرهام پروری با حضور وکیلش آقای طاطایی، از بابت اتهامات انتسابی به دفاع از خود پرداخته است.
پرهام پروری، ۲۶ ساله و فارغ‌ التحصیل رشته مهندسی مکانیک، ورزشکار و دارای قهرمانی چند دوره شنای کشوری و استانی، اهل سقز، در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات اخیر در تهران بازداشت شد. وی ابتدا به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و از آن‌جا به زندان تهران بزرگ و نهایتاً در ابتدای سال جاری به اندرزگاه شش زندان اوین فرستاده شد. پس از گذشت بیش از هشت ماه بازداشت و بلاتکلیفی، وضعیت سلامتی او نگران‌کننده گزارش شده است.
پرهام پروری ٢۶ ساله و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی ارومیه است. مظفر پروری و سروه سوزنی، پدر و مادر پرهام از فرهنگیان بازنشسته شهر سقز هستند.
آقای پرهام دارنده مقام سوم کشوری مسابقات شنا و مقام‌آور در چندین مسابقات منطقه‌ای و دانشجویی بوده است.

کولبرنیوز

Next Post

بوکان؛ آزادی هاشم ساعدی، پدر کودک جانباخته سارینا ساعدی

س ژوئن 20 , 2023
هاشم ساعدی، پدر سارینا ساعدی کودک ١۶ ساله اهل سنندج و از جانباختگان انقلاب ژینا، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان بوکان آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲، هاشم ساعدی، پدر سارینا ساعدی کودک ۱۶ ساله اهل سنندج و […]
photo 2023 06 20 13 26 58

You May Like