بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

در کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی بانه یک کولبر دیگر زخمی شد.

شدن یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه ٢٢ بهمن ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی “هنگه‌ژال” بانه به سمت کولبران تیراندازی کردند، که در نتیجه‌ی آن یک کولبر دیگر با هویت «محمد بهرامی» اهل بانه، مجروح گردید.
این کولبر جهت مداوا به یکی از مراکز درمانی شهر بانه منتقل شده است.
پیش‌تر کولبرنیوز در گزارشی دیگر از این حادثه، در مورد زخمی شدن یک کولبر دیگر با هویت «زانیار محمدی» خبری منتشر کرده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ۲۰٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

Next Post

دشتیاری؛ غرق شدن یک کودک بلوچ در هوٹگ

پ فوریه 15 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it زکریا پادار کودک ۹ ساله بلوچ پس از سقوط به داخل یک هوٹگ (هوتگ) در شهرستان دشتیاری، غرق شده و جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کودک بلوچ پس از سقوط […]
ed01b37f c8a9 4f21 88f2 b81b9de46195
Telegram Channel