بانه؛ زخمی شدن چهار کولبر اهل شهرهای سقز و بانه در نوارمرزی هەنگه‌ژال

ناصر احمدی، مسلم احمدی و سراج‌الدین (فامیلی نامشخص) سه کولبر اهل شهر سقز و یک کولبر اهل شهر بانه با نام محمدامین (فامیلی نامشخص) با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هەنگه‌ژال بانه زخمی شدند.

photo1699519795

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ١۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن چهار کولبر اهل شهرهای سقز و بانه به شدت مجروح شدند. بر اساس این گزارش در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی بسوی کولبران سه کولبر اهل شهر سقز با اسامی ناصر احمدی، مسلم احمدی و سراج‌الدین (فامیلی نامشخص) و یک کولبر اهل شهر بانه با نام محمدامین (فامیلی نامشخص) به شدت مجروح شدند.
لازم به ذکر است که این چهار کولبر جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده و مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

هم‌چنین شامگاه همان روز، آزاد ستارپناه کولبر ۴۳ ساله اهل روستای «دره‌زیارت» از توابع شهرستان سقز با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در همین مرز کشته شد. آزاد ستارپناه متاهل و دارای دو فرزند بود.

به گزارش کولبرنیوز، از ١١ آبان‌ماه تا ١٧ آبان‌ماه ١۴٠٢، دست‌کم ۵۰ کولبر بر اثر عوامل مختلفی هم‌چون شلیک مستقیم، ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی و انفجار مین کشتە و زخمی شدند. طبق گزارشات مختلفی کە در روزهای گذشتە بە دست کولبرنیوز رسیدە است، نیروهای هنگ‌مرزی بە شکلی گستردە و بی‌سابقە اقدام بە کمین‌گذاری، تیراندازی‌های وسیع و هم‌چنین ضرب و شتم شدید و دستگیری کولبران در مرزهای بانە و نوسود کردەاند. 

Next Post

مریوان – بی خبری از سرنوشت "یدالله نادری"

پ نوامبر 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it از سرنوشت “یدالله نادری” جوان ٣٢ ساله اهل مریوان، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی اطلاعی در دست نیست. به گزارش کولبر نیوز “یدالله نادری” جوان ٣٢ ساله اهل مریوان بیش از یک ماه است که توسط نیروهای امنیتی این […]
photo1699523300
Telegram Channel