بانه؛ زخمی شدن چند کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

چندین کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شدند.

photo1699564345

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه شب گذشته سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه و بامداد امروز چهارشنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی به سوی گروهی از کولبران آتش گشوده و در پی آن چند کولبر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، هویت این کولبران زخمی شاهین (فامیلی نامشخص) اهل بوکان، سلام (فامیلی نامشخص) اهل ایرانشاه/ایرانخواه از توابع شهر سقز، محمد (فامیلی نامشخص) اهل روستای هویه از توابع شهر سنندج و مراد (فامیلی نامشخص) می‌باشد که از ناحیه سر، دست و پا زخمی شده‌اند.
گفته می‌شود، جراحات این کولبران عمیق نبوده و وضع سلامت آنان مساعد گزارش شده است.

لازم به ذکر است، منابعی نیز شب گذشته از رفت و آمد آمبولانس به مرز بانه جهت جابجایی کولبران زخمی خبر داده بودند که تا زمان تنظیم این گزارش از جزییات آن اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، از اول مهرماه تا ٢۸ آبان‌ماه ١۴٠۲، جمعاً ١۴۱ کولبر از جملە ٨ کودک زیر هجدە سال در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۷ کولبر کشته و ١٣۴ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۴۱ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١٢٩ مورد معادل (%٩۳) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

Next Post

کوردستان؛ زخمی شدن ده کودک کولبر طی یک ماه گذشته در نوارمرزی بانه و هورامان

چ نوامبر 22 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it ده کودک کولبر اهل شهرهای سقز، نودشه و سنندج طی یک ماه گذشته در نوارمرزی مرزی کوردستان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی و رفتن روی مین زخمی شدند. با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از اول آبان‌ماه ۱۴۰۲ […]
photo1700648461
Telegram Channel