اختلال شدید و گسترده اینترنت در شهرهای بلوچستان در سایه جو سنگین امنیتی

photo 2023 06 23 11 17 08

به گزارش حال‌وش امروز جمعه ۲ تیرماه ۱۴۰۲، همزمان با فراخوان‌های مردمی به اعتراضات، اینترنت در شهرهای بلوچستان از صبح امروز دچار اختلال شدید شده به طوری که ارتباط و برقراری تماس را برای شهروندان مخصوصأ در شهر زاهدان دشوار کرده است.
پخش زنده سخنان مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نماز جمعه این شهر این هفته هم قطع شد. سخنان او از طریق اینستاگرام و یوتیوب به شکل زنده پخش می‌شد. در هفته های گذشته اختلال در اینترنت این شهر باعث قطع پخش زنده سخنرانی او شده بود.

پیش‌تر و در جمعه‌های گذشته نیز سازمان نت‌بلاکس که مسئولیت پایش ترافیک اینترنت جهانی را برعهده دارد، بروز اختلال گسترده در اینترنت زاهدان را تایید کرده بود.

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در ریمدان

ش ژوئن 24 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور باهوکلات به ریمدان جانش را از دست داد.  به گزارش رسیده روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر وژاگونی خودرو در محور باهوکلات به ریمدان جان خود را از دست دادهاست. هویت این سوختبر بلوچ “بشیر خدیری” اهل و ساکن راسک می‌باشد. سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آنروی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدیدمی‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتنخودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
IMG 1661
Telegram Channel