سنندج؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رفیق سلیمی

رفیق سلیمی فعال کارگری و مدنی محبوس در زندان مرکزی سنندج هم‌چنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد. وی پیش‌تر در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و به اتهامات محاربه و افساد فی‌الارض متهم و دادگاهی شده است.

Screenshot 2023 05 12 111343

به گزارش کولبرنیوز رفیق سلیمی فعال کارگری و مدنی اهل شهر سنندج که پیش‌تر در تاریخ یک‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، پس از گذشت بیش از ۱۴۰ روز بازداشت در دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی نقی‌زاده معاون دادستان و رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب و عمومی سنندج، دادگاهی شده بود، هم‌چنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد. در جریان این جلسه دادگاهی، رفیق سلیمی به اتهامات «ایجاد گروه‌های غیرقانونی و اقدام علیه امنیت ملی کشور» و «افساد فی‌الارض» متهم شده است. به گفته خانواده رفیق سلیمی، این فعال کارگری در این جلسه دادگاهی کلیه اتهامات مطروحه علیه خود را رد کرده و به دفاع از خود پرداخته است.
رفیق سلیمی روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.
پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده سلیمی به کولبر نیوز گفته بود: رفیق سلیمی بیمار است و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد.
رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار فواد سلیمی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.
سرانجام روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ فواد سلیمی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. رفیق و فواد سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.
به گفته یک منبع نزدیک رفیق و فواد سلیمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شدت مورد شکنجه روحی و فیزیکی نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.
رفیق سلیمی نیز یکی از پرشمار بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر است که با اتهام «افساد فی‌الارض» روبه‌رو شده است، اتهامی که این روزها دادگاه‌های انقلاب به مثابه اتهامی انتقام‌جویانه برای ایجاد رعب علیه معترضان صادر و به دنبال آنها حکم اعدام را صادر می‌کند.

کولبرنیوز

Next Post

احضار دستکم ۲۰ نفر از وکلا به شعبه ۷ دادسرای اوین

ج مه 12 , 2023
طی چند روز گذشته دستکم ۲۰ وکیل فعال در زمینه مسائل حقوق بشری توسط شعبه ۷ دادسرای اوین (شهید مقدس) احضار شده‌اند. دلیل احضار به آن‌ها اعلام نشده است، فقط در ابلاغیه همه وکلای احضار شده، آن‌ها را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم حضور، حکم جلب آن‌ها صادر خواهد […]
photo 2023 05 12 16 50 09

You May Like