احضار دستکم ۲۰ نفر از وکلا به شعبه ۷ دادسرای اوین

طی چند روز گذشته دستکم ۲۰ وکیل فعال در زمینه مسائل حقوق بشری توسط شعبه ۷ دادسرای اوین (شهید مقدس) احضار شده‌اند. دلیل احضار به آن‌ها اعلام نشده است، فقط در ابلاغیه همه وکلای احضار شده، آن‌ها را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم حضور، حکم جلب آن‌ها صادر خواهد شد.

photo 2023 05 12 16 50 09

به گزارش کولبرنیوز طی روزهای اخیر دستکم ۲۰ نفر از  وکلای حقوق بشری و فعال در ایران توسط شعبه ۷ دادسرای اوین (شهید مقدس)، احضار شده‌اند. دلیل احضار این وکلا به آنان اعلام نشده است فقط در ابلاغیه همه وکلای احضارشده تاکید شده که «نتیجه عدم حضور، جلب است» این روند از روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. ثمین چراغی، حسن یونسی، علی مجتهدزاده، ابوذر نصراللهی، علی شریف‌زاده، ابوالفضل حمزه، محمدعلی کامفیروزی، سارا حمزه‌زاده، میترا ایزدی‌فر و خانم اصفهانیان از جمله وکلای احضار شده هستند.
به گزارش روزنامه شرق یکی از وکلا که نخواستە نامش فاش شود گفتە است که «تعداد وکلای احضار شده حدود ۲۰ نفر است» و همه آنان به شعبه ۷ دادسرای اوین احضار شده‌اند. ریاست این شعبه برعهده بهروز حسنی اعتماد است. برخی از این وکلا در شبکه‌‎های اجتماعی با استفاده از هشتگ احضار وکلا، از دریافت احضاریه برای حضور در دادسرا خبر داده‌اند. ثمین چراغی، یکی از وکلای احضار شده در توییتی نوشته است:« برای تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه، به شعبه ۷ دادسرای امنیت شهید مقدس احضار شدم. جهت دفاع از اتهامی که نمی‌دانم چیست! فقط کاش مدیر دفتر دقت می‌کرد من همان روز دادگاه قدس رسیدگی دارم».

کولبرنیوز

Next Post

تحولات ۱۴۰۱، جایگاه‌ تشکل‌های کارگری، مطالبات و تاب‌آوری‌ آن‌ها- جعفر عظیم زاده

ش مه 13 , 2023
تحولات ۱۴۰۱، جایگاه‌ تشکل‌های کارگری، مطالبات و تاب‌آوری‌ آن‌ها این منشورها و ایده هایی که برای عبور از شرایط کنونی کشور مطرح می‌شوند پایه مادی دارند. چه ایده هایی که متناظر با گذار غیر انقلابی باشند و چه ایده هایی که خود را بر بستر خیزش و انقلاب تعریف می‌کنند و […]
عظیم زاده edited

You May Like