مهاباد؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی امید مظلوم

امید مظلوم، شهروند اهل مهاباد علی‌رغم گذشت سیزده روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان مهاباد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

photo 2023 08 07 11 37 32

به گزارش کولبرنیوز امروز دوشنبه ١۶ مردادماه ۱۴۰۲، امید مظلوم، شهروند اهل مهاباد علی‌رغم گذشت سیزده روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان مهاباد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. بر اساس این گزارش اخیراً امید مظلوم به زندان مهاباد منتقل شده است.
از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی در دست نیست.

بامداد روز سه‌شنبه سوم مردادماه ١۴٠٢، امید مظلوم در منزل شخصی خود در روستای اطمیش از توابع شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بر اساس این گزارش، ماموران ضمن تفتیش منزل، موبایل وی را نیز ضبط کرده‌اند. امید مظلوم، برادر محسن مظلوم زندانی سیاسی، سی و نه ساله، مجرد و شهروند ساکن روستای اطمیش مهاباد است.
چهار زندانی سیاسی با نام‌های، محسن مظلوم (معروفی) ۲۷ ساله اهل مهاباد، پژمان فاتحی ٢٧ ساله‌ اهل کامیاران، وفا آذربار ٢٨ ساله‌ اهل بوکان و هژیر فرامرزی ٢٨ ساله‌ اهل دهگلان در تاریخ ۱ مردادماه ١۴٠١، توسط سازمان اطلاعات فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در منطقه صومای برادوست شهرستان ارومیه بازداشت شدند.
مهرماه ۱۴۰۱، پس از گذشت حدود ۸۰ روز از زمان دستگیری این افراد، اولین بخش از اعترافات اجباری آنان از شبکه های تلویزیونی داخلی پخش شد. در این اعتراف اجباری منتشر شده این شهروندان را با سرویس‌های جاسوسی بیگانه مرتبط دانسته و اعلام کردند که آنها در محل مرکز حساس در اصفهان بازداشت شده‌اند. پیش‌تر نیز سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه‌ای اتهامان این افراد را «جاسوسی برای یک کشور خارجی» عنوان کرده بود.
رویه رژیم در ساخت فیلم‏‌هایی از این دست و قدرت‌نمایی پوشالی اینچنینی در گذشته نیز بر همگان آشکار و همواره مدافعان حقوق بشر و فعالین جنبش‌‏ها را نسبت به سرنوشت و وضعیت زندانیان نگران کرده‌ است.
وفا آذربار، پژمان فاتحی، محسن معروفی (مظلوم) و هژیر فرامرزی اکنون نزدیک به یکسال است که در بازداشت یکی از جانی‌‏ترین، ضد انسانی‌ترین و دیکتاتورترین رژیم‏‌های تاریخ بشر است و با علم بر این مسئله نه ‏تنها در صورت اعتراف آنان، این اعتراف فاقد ارزش قضایی است، بلکه هرگونه سناریوسازی و شکنجه زندانیان سیاسی محکوم و رژیم مسئول مستقیم جان و سلامتی آنان است.

کولبرنیوز

Next Post

جانباختن یک کولبر در نوارمرزی نوسود

د آگوست 7 , 2023
شامگاه یک‌شنبه در نوارمرزی نوسود نیروهای رژیم به سوی کولبران آتش گشودند که در جریان آن یک کولبر جانش را از دست داد و ٩ کولبر دیگر به شدت زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه یکشنبه ١۵ مردادماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی گروهی از کولبران آتش […]
IMG 2056

You May Like