نوسود؛ زخمی شدن یک کودک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی + ویدیو

ماهان برزگر کودک کولبر ١٨ ساله اهل ثلاث‌باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه زانو به شدت زخمی شد.

به گزارش کولبرنیوز شامگاه یک‌شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲، ماهان برزگر کودک کولبر ١٨ ساله اهل روستای “نیرژ” از توابع ثلاث‌باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه زانو و مچ پا به شدت زخمی شده است. بر اساس این گزارش این کودک کولبر جهت مداوا به بیمارستان قدس شهر پاوه منتقل شده است.

لازم به ذکر است که همزمان سه کولبر دیگر اهل شهر جوانرود نیز در همین مرز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شده‌اند که تاکنون هویت آن‌ها برای کولبرنیوز احراز نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ آزادی مادح خوشنواز فعال محیط‌زیست با تودیع قرار وثیقه

د اکتبر 23 , 2023
مادح خوشنواز فعال محیط‌زیست و عضو انجمن سبز چیا مریوان با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه اول آبان‌ماه ١۴٠٢، مادح خوشنواز فعال محیط‌زیست و عضو انجمن سبز چیا مریوان پس از ۴۳ روز بازداشت با تودیع […]
IMG 6374

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی