بانه‌؛ زخمی شدن چهار کولبر اهل شهرهای سقز و سنندج با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

سه کولبر اهل شهر سقز و یک کولبر اهل شهر سنندج، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه از ناحیه ران، بازو، باسن و کمر به شدت زخمی شده‌اند.

photo1699626511

به گزارش کولبرنیوز شامگاه روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲ سه کولبر اهل شهر سقز با اسامی هادی (فامیلی نامشخص)، زانکو (فامیلی نامشخص) و یک کولبر دیگر که هنوز هویتش برای کولبر نیوز احراز نشده است، به همراه یک کولبر اهل شهر سنندج با نام محمد (فامیلی نامشخص) با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه به شدت زخمی شدند. بر اساس این گزارش، هادی از ناحیه باسن و کمر، زانکو از ناحیه ران و بازو، کولبر ناشناس از ناحیه بازو و محمد از ناحیه بازو به شدت مجروح شده‌اند.
لازم به ذکر است که این چهار کولبر جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده بودند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانە؛ زخمی شدن یک کولبر جوان در نوارمرزی هەنگه‌ژال

ش نوامبر 11 , 2023
کامران رحیمی کولبر جوان اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هەنگه‌ژال بانه از ناحیه چشم زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲، کامران رحیمی کولبر جوان اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هەنگه‌ژال بانه از ناحیه چشم زخمی شد. […]
IMG 3274

You May Like