عید خونین سوختبران؛ ٢٣ کشته و زخمی از ابتدای سال تاکنون

از اول فروردین تا ٢١ فروردین ١۴٠٢، تعداد ٢١ حادثه سوختبری رخ داده است که بر اثر آن ٢٣ سوختبر کشته یا مجروح شده‌اند.

خونین سوختبران؛ ٢٣ کشته و زخمی از ابتدای سال تاکنون edited

به گزارش کولبر نیوز، محرومیت تعمدی و سیاست تبعیض رژیم در قبال استان‌های با ملیت مختلف، از جمله بلوچستان و کردستان باعث رشد پدیده‌هایی مانند سوختبری و کولبری گردیده است.

افرادی که به ناچار و تنها برای تامین حداقل معیشت روزانه خود و خانواده قدم در راه پر خطر سوختبری و کولبری می‌گذارند. این در حالی است که رژیم و عوامل وابسته به آن، نه تنها ناتوان از رفع این تبعیض‌ها و حل بحران‌های این اقشار از جامعه است، بلکه خود نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم، در کشتن، مجروح کردن و به خطر انداختن جان و مال این افراد دخیل است.

از ابتدای سال جاری تا تاریخ ٢١ فروردین ١۴٠٢، تعداد ٢١ حادثه سوختبری مانند تیراندازی عوامل رژیم، تصادف و واژگونی خودرو و آتش گرفتن انبارهای سوخت(منڈی‌) رخ داده است که بر اثر آن ١٧ سوختبر کشته و ٦ سوختبر نیز مجروح شده‌اند.

از تعداد ١٧ سوختبر کشته شده، ١ نفر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم جانباخته و ۴ نفر از جانباختگان نیز کودک سوختبر (زیر ١٨سال) بوده‌اند.

از تعداد ٦ سوختبر مجروح نیز، ٣ نفر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم مجروح شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

"کمیته‌های مردمی دفاع از مدارس" در برابر حملات شیمیایی به دانش‌آموزان

د آوریل 10 , 2023
نویسنده: شورش کریمی حملات شیمیایی از طرف نهادهای مربوط به حکومت اسلامی به دانش‌آموزان دختر در مدارس سراسر ایران هم‌چنان ادامه دارد. در آخرین موارد آن دانش‌آموزان دختر در مدارس سقز و سنندج مورد حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند. این اقدامات غیر انسانیِ حکومت موجی از نگرانی، خشم و اعتراض را […]
image 5

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی