حکم اعدام برای توماج صالحی

شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی در اصفهان، برای توماج صالحی، هنرمند زندانی، حکم اعدام را صادر کرد.

صالحی اعدام

به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه چهار اردیبهشت ماه ١۴٠٣، شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب اسلامی در اصفهان، برای توماج صالحی، هنرمند زندانی، حکم اعدام را صادر کرد. وکیل توماج صالحی، امیر رئیسیان، این حکم را دارای تعارض‌های حقوقی عیان خوانده و اعلام کرده است که قصد اعتراض دارند. همچنین، دادگاه درخواست تخفیف مجازات با توجه به جوانی توماج را نیز بررسی خواهد کرد.

رئیسیان، در گفت‌وگو با شبکه‌ی شرق، این حکم را “بی‌سابقه” نامیده و به اظهارات شعبه‌ی دادگاه انقلاب اصفهان انتقاد کرده است. او بیان کرده که این شعبه‌ی دادگاه حکم دیوان عالی کشور را اجرایی نکرده و به جای آن، حکم اعدام را برای توماج صادر کرده است.

دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات مختلفی از جمله فساد فی الارض را برای توماج صالحی مطرح کرده و با تاکید بر احراز گستردگی این افساد، حکم اعدام را صادر کرده است.

وکیل توماج اعلام کرده که دادگستری در حالی که رأی دیوان عالی مبنی بر نقض رأی دادگاه بدوی را نقض کرده، پیشتر اتهام فساد فی الارض را احراز نکرده بوده است.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ اجرای حکم حبس چهار زندانی انقلاب ژینا

پ آوریل 25 , 2024
چهار شهروند اهل روستای “پسوه” پیرانشهر که در جریان انقلاب ژینا محکوم شده بودند جهت اجرای حکم حبس بازداشت شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، چهار شهروند پیرانشهری با هویت «آرام خالدی‌نسب» ٢٣ ساله، «احسان گلابی» ٢۰ ساله، «محمد (دیاکو) ابراهیمی» ٢٩ ساله و «هیوا محمودی» ٣٢ […]
حکم حبس چهار زندانی خیزش ژینا

You May Like