اطلاعيه کولبرنیوز در همراهی با اعتصاب عمومی در دومین سالگرد انقلاب ژینا

photo 2024 09 12 19 46 16

مردم انقلابی کوردستان!
روز یک‌شنبه بیست و پنجم شهريورماه، دومین سالگرد خیزش انقلابی ژینا است. در دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا امينی که نماد این خیزش سراسری و نماد ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، ما هم‌چنان صدای اعتراض و مقاومت خود را بلند نگاه داشته‌ایم. ژینا، نه تنها قربانی یک قتل حکومتی، بلکه نماد مبارزه علیه تبعیض، سرکوب و نابرابری شد. قتل او جرقه‌ای بود که آتش انقلاب ژینا را در دل‌های مردم، به‌ویژه مردم زادگاهش کوردستان که سال‌ها قربانی تبعیض، اشغال‌گری و استثمار بوده، مجدداً برافروخت. با وجود اعتراضات سراسری گسترده و کشته شدن بیش از صد تن از مبارزین، زخمی و دستگیر شدن هزاران نفر، اما هم‌چنان، حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی به جای پاسخگویی؛ به سرکوب وحشیانه مردم ادامه می‌دهد. کولبران، سوختبران، زنان و جوانان کورد، هر روز قربانی سیاست‌های ظالمانه، تبعیض‌آمیز و ماشین کشتار این حکومت می‌شوند.
به پاس گرامی‌داشت یاد و خاطره ژینا و تمامی جانباختگان راه آزادی و خیزش انقلابی ژینا، به نشانه اعتراض به سرکوب و بی‌عدالتی‌های بی‌پایان، و برای نشان دادن همبستگی و اتحاد خود در برابر حکومت سرکوبگر اسلامی، ما شما را به اعتصاب عمومی در روز یک‌شنبه بیست و پنجم شهريورماه ۱۴۰۳ فرا می‌خوانیم.
اهداف اعتصاب:

  • گرامی‌داشت یاد و خاطر ژینا امینی و دیگر جانباختگان راه آزادی
  • مقاومت در برابر سرکوب، تبعیض و بی‌عدالتی
  • نمایش اتحاد و همبستگی مردم کوردستان
  • مبارزه مدنی علیه حکومت برای پایان دادن به خشونت و سرکوب
    در این روز، با تعطیل کردن مغازه‌ها، بازارها، مدارس و هر نوع فعالیت اقتصادی، پیام روشن خود را به حکومت ارسال خواهیم کرد: “کوردستان هرگز در برابر ظلم و ستم ساکت نخواهد ماند”.
    ما از شما می‌خواهیم:
  • بازارها و کسب و کارهای خود را تعطیل کنید.
  • از شرکت در فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی خودداری کنید.
  • در این روز به همراه خانواده‌ها و دوستان خود، با تجمع‌های خود بر مزار جانباختگان انقلاب ژینا، اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانید.
    بیایید یک بار دیگر نشان دهیم که مردم کوردستان همواره در خط مقدم مبارزه برای آزادی و برابری هستند. صدای ما خاموش نخواهد شد.
  • اتحاد ما، قدرت ماست
  • یاد ژینا، راهنمای ما در مسیر آزادی و برابری
  • کوردستان بیدار است و در برابر ظلم سر خم نخواهد ‌کرد

کولبرنیوز

Next Post

حمایت گرتا تونبرگ ( Greta Thunberg) فعال بین‌المللی و سرشناس محیط‌زیست از شریفه محمدی

ج سپتامبر 13 , 2024
روز سه‌شنبه، بیستم شهریورماه ۱۴۰۳، گرتا تونبرگ که یکی از مشهورترین چهره‌ها و فعالین جهان در عرصه دفاع از موضوعات زیست‌محیطی است، پلاکاردی با مضمون درخواست آزادی شریفه محمدی در دست گرفت. گرتا که پیش‌تر در یک کنفرانس جهانی از دست دادن با دونالد ترامپ پرهیز کرده بود و این […]
5990028873431106336

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی