زاهدان؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و‌ آتش‌سوزی خودرو در زاهدان، جان خود را از دست داد.

photo 2024 03 20 11 09 19

به گزاش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، یک‌سوختبر بلوچ‌ بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در منطقه سرجنگل زاهدان، جان خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش، هویت این سوختبر «خالد براهویی»، ۲۲ ساله، فرزند امام‌خان، اهل و ساکن روستای سفیدآبه از توابع شهرستان نیمروز عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه‌‌؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

چ مارس 20 , 2024
مهدی شریفی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز بامداد چهارشنبه اول فروردین‌ماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر زخمی شد. هویت این کولبر “مهدی شریفی” ۲۳ ساله و […]
photo 2024 03 20 11 38 00

You May Like