بندرعباس؛ کشته شدن یک سوختبر در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی

در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان بندرعباس، یک سوختبر بلوچ کشته شد.

photo 2024 08 21 17 13 36

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳، ماموران نیرو انتظامی در روستای بوستانو واقع در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، یک دستگاه خودرو سوختبر را مورد تعقیب و گریز و تیراندازی قرار دادند که منجر به اصابت گلوله به راننده‌ی آن، واژگونی و آتش‌سوزی خودرو شده و نهایتا راننده سوختبر بر اثر سوختگی جان خود را از دست داد.
هویت این شهروند جانباخته، «امیر آسمنه» ۲۷ ساله، فرزند علی، متاهل و دارای یک فرزند، اهل و ساکن روستای گچین واقع در شهرستان بندرعباس عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

چ آگوست 21 , 2024
بر اثر سانحه رانندگی در محور سیب و سوران-سراوان یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳، در پی سانحه رانندگی در محور سیب و سوران-سراوان که منجر به واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر شد، یک […]
photo 2024 08 21 17 16 36

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی