سقز؛ محکومیت مجدد سلیمان عبدی فعال صنفی معلمان به حبس

سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه، توسط دادگاه انقلاب سقز به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی اخیراً از بابت پرونده‌ای دیگر در دادگاه کیفری دو این شهرستان به تحمل حبس و شلاق محکوم شده بود.

photo 2023 09 05 10 56 34

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه، توسط دادگاه انقلاب سقز از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. سلیمان عبدی چندی پیش در پرونده‌ای دیگر توسط شعبه ۱۰۵ دادگاە کیفری دو سقز از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» بە هشت ماە حبس و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد. حکم حبس صادره بە ۷۲۰ ساعت تدریس بە افراد کمیتە‌ امداد تبدیل شد و مجازات شلاق نیز بە مدت دو سال به تعلیق در آمد.

سلیمان عبدی در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. آقای عبدی اوایل فروردین‌ماه ١۴٠٢، جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. او در تاریخ ١۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، با پایان مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز انتقال یافت.
این فعال صنفی معلمان نهایتاً در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان سقز آزاد شد.
سلیمان عبدی، معلم و عضو انجمن صنفی معلمان کوردستان شاخه سقز و زیویه، پیش‌تر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی

س سپتامبر 5 , 2023
شامگاه روز یکشنبە ١٢ شهریور ماه ١٤٠٢، یک سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی در محور زابل مجروح و پس از یک روز جان خود را از دست داد. به گزارش کولبر نیوز، به نقل از حال‌وش، شامگاه روز یکشنبە ١٢ شهریور ماه ١٤٠٢، یک سوختبر بلوچ در پی تصادف […]
photo 2023 09 05 10 59 57

You May Like