محیط زیست؛ تخریب ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان در پی آتش‌سوزی‌های یک ماه اخیر

طی یک ماه گذشته، ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان مریوان، بر اثر آتش‌سوزی‌های اخیر که عموما عوامل رژیم در آن نقش داشته‌اند، تخریب شده است.

photo 2023 07 27 19 16 01

به گزارش کولبر نیوز، از تاریخ ۳۰ خردادماه سال جاری تا کنون، در پی آتش‌سوزی‌های متعدد در جنگل‌های شهرستان مریوان، در مجموع نزدیک به ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه تخریب شده است.

بر اساس این گزارش، ۱۹۵ هکتار از جنگل‌های «کانی قولاجان» از توابع روستای «بیلو» از ۳۰ خرداد تا ۳ تیرماه ۱۴۰۲، دچار حریق شد. همچنین جنگل‌های روستاهای «وسنه» و «خیرآباد» از ۱۶ تا ۱۸ تیرماه توسط عوامل رژیم به آتش کشیده شده و گفته می‌شود که در این حادثه نیز حدود ۳۵۵ هکتار از جنگل‌های این روستاها تخریب شده است.
از ۲۰ تیرماه نیز ۷۰ هکتار از جنگل‌های روستای «بایله» دچار آتش‌سوزی شدند. بنا به گفته منابع محلی و مردم این منطقه عوامل رژیم در این حادثه نقش داشتند.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودور در محور نرماشیر

ج جولای 28 , 2023
روز چارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ با هویت «احمد نارویی» در پی واژگونی خودرو در محور نرماشیر جان خود را از دست داد. به گزارش کولبر نیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز چهارشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۲، در پی واژگونی یک دستگاه خودرو در محور نرماشیر، یک […]
photo 2023 07 27 23 01 25

You May Like