جان باختن دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و آتش سوزی خودرو+ویدیو

دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در محور ایرانشهر، جان خود را از دست دادند.

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، بامداد امروز چهارشنبە ١٣ دی‌ماه ١٤٠٢، یک خودرو سوختبر در روستای کاسکین محور ایرانشهر بە بزمان، بە علت بروز نقص فنی (ترکیدن لاستیک خودرو) واژگون و دچار اتش‌سوزی شدە و در پی آن دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند.
از هویت این دو سوختبر که گفته شده اهل شهرستان سرباز هستند تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی حاصل نشدە است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سوختبر به‌جای سرویس مدرسه! / بودجه سرویس مدارس کجا می رود؟

چ ژانویه 3 , 2024
نویسندە: آسارە کیانی «صحبت های روسا، روابط عمومی و سرپرستان آموزش و پرورش بلوچستان عجیب است. آن ها می گویند که خورودی واژگون شده ی حامل دانش آموزان، سوختبر نبوده و منطقه، سرویس های مدرسه اش تکمیل است و هیچ مشکلی از این بابت ندارد! تصاویر و فیلم هایی که […]
photo 5812240866876702410 y

You May Like