سمنان؛ احضار عاطفه رنگریز نویسنده و فعال حقوق زنان به دادگاه انقلاب 

دادگاه انقلاب و نهادهای امنیتی، پرونده جدیدی با اتهامات تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب در جهت تشویش اذهان عمومی و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت ملی برای عاطفه رنگریز نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان گشودند.

IMG 6303

به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه بیست و هشتم خردادماه ۱۴۰۳، طی احضاریه‌ای، عاطفه رنگریز نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان احضار شد. بر اساس احضاریه صادره، خانم رنگریز باید ظرف مدت پنج روز جهت دفاع از اتهامات «تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب در جهت تشویش اذهان عمومی و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت ملی» در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان حاضر شود.

اواخر آبان‌ماه ١۴٠٢، عاطفه رنگریز از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام، تشویق و ترغیب مردم به اعتراض و درگیری و همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند نظام» به جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شده بود. اما تسلیم به رای او به دلیل اعتراض دادستان رد شد و در تاریخ ۲۸ خردادماه ١۴٠۳، ابلاغیه‌ای مبنی بر ابلاغ استحضاری به او اعلام شد؛ که به منظور استنساخ و اطلاع از دادنامه ظرف ۷ روز باید به دادگاه شعبه تجدیدنظر سمنان مراجعه کند.

روز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲، عاطفه رنگریز با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان شاهرود آزاد شده بود.

روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، عاطفه رنگریز در اعتراض به تداوم غیر قانونی بازداشت، عدم پذیرش وثیقه و ضرب و شتم خود در زندان شاهرود، دست به اعتصاب غذای تَر زده بود.

عاطفه رنگریز، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل شد.

عاطفه رنگریز، پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٨ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه چند فعال دیگر بازداشت شد. وی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.  

عاطفه رنگریز ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان آزاد شد و حکم او و حکم برخی از فعالان کارگری و بازداشت‌شدگان روز کارگر، خردادماه ١٣٩٩ تحت عنوان «عفو» بخشیده شد.

کولبرنیوز

Next Post

فراخوان تحریم انتخابات از سوی جمعی از مجروحان و بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی ژینا 

ی ژوئن 23 , 2024
جمعی از مجروحان و بازداشتی‌شدگان خیزش انقلابی سال ۱۴۰۱ با انتشار اطلاعیه‌ای خواستار تحریم انتخابات شدند. به گزارش کولبرنیوز، در آستانه برگزاری انتخابات فرمایشی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۸ تیرماه، جمعی از مجروحان و بازداشتی‌های خیزش انقلابی ژینا در سال ۱۴۰۱ با انتشار اطلاعیه‌ای خواستار تحریم فعالانه انتخابات شدند. […]
photo 2024 06 23 16 59 01

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی