آزادی چهار زندانی سیاسی زن از بند زنان زندان اوین و کچویی کرج

امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، هر سه زندانی سیاسی عسل محمدی، هستی امیری و فرنگیس مظلوم از بند زنان زندان اوین و آرمیتا عباسی از زندان کچویی کرج آزاد شدند.

photo 2023 02 07 21 08 36

بنا بر اطلاعات رسیده، امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ هر سه زندانی سیاسی عسل محمدی، فرنگیس مظلوم و هستی امیری از بند زنان زندان اوین و آرمیتا عباسی از زندان کچویی کرج آزاد شدند.

عسل محمدی، فعال کارگری و دانشجوی داروسازی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ بهمراه هیراد پیربداقی با ضرب و شتم بازداشت شد. وی پیشتر در تاریخ ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، به ۱ سال و ۸ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در دستەجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود. حکم صادره اردیبهشت ماه سال گذشته توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد و این فعال کارگری روز دوشنبه ۲۰ تیرماه ١۴٠١، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و از فعالان دانشجویی، سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بە اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و محرومیت‌های اجتماعی از جمله منع عضویت در گروه‌ها و دستەجات سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی و خارج از آن به مدت دو سال محکوم شده بود که توسط دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. این فعال دانشجویی در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شده بود.

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی سهیل عربی، به دلیل فعالیت‌هایش در راستای آزادی فرزندش، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های معاند نظام به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد که یک سال آن قابل اجرا بودە است. خانم مظلوم در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت خود، راهی زندان اوین شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

عفو ملوکانه یا استیصال دستگاه قضای

چ فوریه 8 , 2023
نویسندە: لیلا حسین‌زاده همین ابتدای بحث، طرح چند مثال از تجربه‌ی عینی‌م از وضعیت زندان جمهوری‌اسلامی بر اثر قیام روشنگر خواهد بود: در بند زنان عادل‌آباد، جا برای جادادن معترضین نبود؛ دو اتاق قرنطینه را به آنان اختصاص دادند، ‏در یک اتاق با ظرفیت ۳۳ نفر (با تخت‌های ۳طبقه بهم‌چسبیده) […]
photo 2023 01 05 11 36 33

You May Like