سقز؛ کشتار چندین راس اسب کولبران توسط نیروهای نظامی

نیروهای نظامی رژیم چندین راس اسب کولبران را در نوارمرزی بسطام سقز، کشتند.

به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی مستقر در پاسگاه ناوخان در نوارمرزی بسطام سقز، دست‌کم ۹ راس اسب کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده و کشتند. نیروهای نظامی علاوه بر کشتار اسب‌ها، به اجناس و کالای کولبران نیز خسارات زیادی وارد کردند‌.
لازم به ذکر است که این حیوانات بارکش تنها سرمایه کولبران و کاسبکاران نوارمرزی هستند که از طریق آن‌ها امرار معاش می‌کنند.

این در حالی است که این اولین بار نیست که شاهد چنین اقدام خشونت‌آمیزی از سوی نیروهای نظامی هستیم. کشتار بی‌رحمانه اسب‌های کولبر به رویه‌ای مرسوم در مناطق مرزی تبدیل شده است.
فعالین محیط زیست و ساکنین منطقه ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی، نسبت به تداوم چنین رویدادهایی ابراز نگرانی کرده‌اند. با وجود اعتراضات گسترده، نیروهای مرزبانی همچنان به این عمل غیرقانونی و غیرانسانی ادامه می‌دهند.

کولبرنیوز

Next Post

زاهدان؛ جانباختن دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

ج اکتبر 4 , 2024
در پی تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر در شهرستان زاهدان، دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز؛ به نقل از منابع بلوچستان، روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳، برخورد یک دستگاه خودرو سوختبر با یک دستگاه تریلی در کمربندی شهرستان زاهدان منجر به آتش‌سوزی […]
2024 10 04 09.03.00

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی