سنندج؛ جانباختن «ریبوار رشیدی» کاسبکار مجروح شده بر اثر شدت جراحات وارده

روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳، «ریبوار رشیدی» کاسبکاری که بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در مرز بانه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات در یکی از مراکز درمانی سنندج جانباخت.

رشیدی کاسبکار

به گزارش کولبرنیوز «ریبوار رشیدی» در حالی امروز بر اثر شدت جراحات ناشی از تیراندازی نیروهای نظامی رژیم جانباخت که دقیقا دو هفته قبل در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در نوار مرزی بانه از ناحیه پا و پشت هدف گلوله قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات پای خود را از دست داده و همچنین به کما رفته بود.

«ریبوار رشیدی» کاسبکار اهل بانه و متاهل و دارای دو فرزند خردسال بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

خرم‌آباد؛ مرگ یک دست‌فروش بر اثر برخورد خودرو

د جولای 22 , 2024
روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، یک دست‌فروش میوه با هویت «مهدی غلامی» بر اثر شدت جراحات ناشی از برخورد خودرو در یکی از مراکز درمانی خرم‌آباد جان‌باخت. به گزارش کولبرنیوز روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ «مهدی غلامی» ۴۳ ساله، متاهل و دارای دو فرزند خردسال، پس از دو روز بستری بودن در […]
یک دست‌فروش بر اثر برخورد خودرو

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی