رشت؛ «شریفه محمدی» فعال کارگری به اعدام محکوم شد

شعبه اول دادگاه انقلاب رشت «شریفه محمدی» فعال کارگری را با اتهام «بغی» به اعدام محکوم کرد.

محمدی

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ شعبه اول دادگاه انقلاب رشت «شریفه محمدی» فعال کارگری و مدنی را با اتهام «بغی» محاکمه و به اعدام محکوم کرد.

خانم محمدی در چهاردهم آذرماه ۱۴۰۲ دستگیر شد و به مدت چند ماه درسلول انفرادی نگه داشته شد. هنگام بازداشت، اتهام او “فعاليت تبليغی عليه نظام” اعلام شد. اتهامی كه به دلايل واهی پس از مدتي به اتهام سنگين “بغی” تغيير يافت. شريفه محمدی برای مدت طولانی تحت فشارهای جسمی و روانی شديد برای اخذ اعترافاتی عليه خود بود. او تا مدت‌ها از ملاقات با خانواده‌ی خود، به ويژه فرزندش محروم بوده و برای مدت طولانی اجازه تماس تلفنی با خانواده را نداشته است، از ديگر سو فشارهای جسمی و بدرفتاری‌های مكرر با شريفه، از سوی وزارت اطلاعات به حدی بود كه شايد به خاطر ترس از به خطر افتادن جان شريفه، منجر به اعتراض مسئولين زندان نسبت به ضرب و شتم او شد. پس از اعتراض مسئولين زندان، به شكنجه شريفه، او امكان ثبت شكايت را پيدا كرد اکنون مشخص گردیده که در این مدت حداقل دو بار به شدت مورد شکنجه قرار گرفته است. اتهام او “عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آن را وابسته به کومه‌له اعلام کرده‌اند.

در همین رابطه کمپین دفاع از «شریفه محمدی» با صدور بیانیه‌ای صدور حکم ظالمانه اعدام برای این فعال کارگری را محکوم و اعلام کرد که این حکم باید ملغی گردد.

Next Post

دشتیاری؛ جان باختن دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

پ جولای 4 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it دو سوختبر بلوچ بر اثر تصادف شاخ به شاخ خودروها در مرز ریمدان شهرستان دشتیاری در شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ در […]
photo1720086323
Telegram Channel