رودبار؛ کشته شدن پنج شهروند از جمله یک سوختبر و دو‌ کودک در پی تیراندازی نیروهای نظامی

در پی برخورد دو خودرو و تیراندازی و تعقیب و گریز نیروهای نظامی پنج شهروند بلوچ از جمله دو کودک و یک سوختبر جانشان را از دست دادند.

photo1721032611

به گزارش کولبرنیوز بامداد شنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای نظامی به سوی خودروی سوختبر در محور رودبار جنوب که منجر به برخورد با خودروی عبوری شد پنج تن از جمله یک سوختبر و دو کودک در شعله‌های آتش جان باختند. هویت سوختبر جان باخته:« سامان نارویی» ۲۲ ساله فرزند شاهپور اهل و ساکن شهرستان رودبار جنوب و چهار نفر دیگر که سرنشینان خودرو سواری اعضای یک خانواده (پدر، مادر و دو کودک خردسال) بوده و اهل جیرفت می‌باشند.
بر اساس این گزارش، حوالی ساعت ۴ بامداد در محور کهنوج-رودبار و حد فاصل پل بهادرآباد نیروهای نظامی به سمت یک خودرو سایپا سوختبر تیراندازی کردند که منجر به انحراف خودرو از مسیر اصلی و برخورد آن با خودروی سواری در حال حرکت که سرنشینان آن اعضای خانواده (خانواده افتخاری) بودند شده که همه سرنشینان هر دو خودرو زنده در شعله های آتش جان خود را از دست دادند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی

د جولای 15 , 2024
دو سوختبر بلوچ که در حال بازگشت از مرز کله‌گان سراوان بودند، مورد هدف تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته که یکی از آن‌ها کشته و یک تن دیگر زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ در مرز کله‌گان سراوان با تیراندازی نیروهای […]
photo1721032771

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی