بلوچستان؛ یورش و تیراندازی نیروهای دریابانی پسابندر به سمت سوختبران

نیروهای دریابانی پسابندر به سمت سوختبران به حور کلانی یورش بردە و بە آنها شلیک کردند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، روز چهارشنبه ١۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، نیروهای دریابانی پسابندر با یورش و تیراندازی به سمت سوختبران در حور کلانی پانزده قایق و چندین خودروی سوختبر را توقیف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای دریابانی با تیراندازی های مستقیم و اصابت گلوله‌ها به قایق ها و خودروهای سوختبر در کنار ساحل باعث شده‌اند که خسارات زیادی به برخی قایق ها و خودروها وارد کنند.

گفته می‌شود که صبح روز چهارشنبە سرهنگ منطقه انتظامی از ستاد مرکزی واقع در چابهار به این منطقه سفر کرده و نیروهای نظامی در تیراندازی‌های بدون ضابطه خود جان راننده‌های خودروها و ناخدایان قایق ها را به خطر انداخته‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.edited 08:21

کولبرنیوز

Next Post

کشته و زخمی شدن ٢۴٠٩ کولبر در ١٣ سال گذشته

پ آوریل 4 , 2024
با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در ١٣ سال گذشته شمسی (١۴٠٢-١٣٩٠) جمعاً ٢۴٠٩ کولبر در نوارمرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۶٨١ کولبر معادل %٢٨ کشته و ١٧٢٨ کولبر معادل %٧٢ زخمی شده‌اند.  به گزارش کولبرنیوز، آمار کولبرانی که طی ١۳ سال گذشته […]
Bilde 04.04.2024 klokken 17.48

You May Like