۸۰۰ کودک به دلیل فقر در خیابان‌های کرمانشاه مشغول کار هستند!

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۶۰۰ الی ۸۰۰ کودک کار در استان کرمانشاه خبر داد که به دلیل بدسرپرستی، بی سرپرستی و یا مشکلات اقتصادی در خیابان‌ها مشغول کار هستند.

photo 2022 06 03 11 05 44

فرحناز محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» اظهار داشت: برآورد می‌شود ۶۰۰ تا ۸۰۰ کودک کار در استان کرمانشاه حضور دارند که «به دلیل بدسرپرستی، بی سرپرستی و یا مشکلات اقتصادی» در خیابان‌ها مشغول کار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مهم‌ترین دلیل حضور کودکان کار در خیابان را «فقر» عنوان کرده است و گفته است که به دلیل طولانی‌شدن زمان ماندن کودکان کار در خیابان آن‌ها در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی و سوءاستفاده از طرف باندهای مختلف هستند.

فرحناز محمدی در این خصوص گفت: طبق تعریف یونیسف افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب شده و کار این کودکان در خیابان یک آسیب اجتماعی است و کودکان زیر ۱۸ سال باید از نیازهای طبیعی روزانه خود از جمله آموزش، بهداشت و تحصیل برخوردار شده و درحالی‌که کودکانی با سن کم در خیابان‌ها مشغول کار بوده و از نیازهای روزانه خود محروم هستند.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک روحانی سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش گرفتن خودرو

ج ژوئن 3 , 2022
یک روحانی سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش گرفتن خودرو در شهرستان زاهدان جان خود را از دست داد. به گزارش رسیده روز سه‌شنبه دهم خردادماه ١٤٠١ یک روحانی سوختبر بلوچ بر اثر تصادف رانندگی در شهرستان زاهدان زخمی شد که پس از سه روز بستری در بیمارستان جان […]
photo 2022 06 03 11 14 55

You May Like