کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در شهرستان شستون

کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در شهرستان شستون.

photo 2022 05 26 19 59 45

به گزارش رسیده روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ۱٤٠١ بدنبال کمین و تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی کوهک از توابع شهرستان شستون (سراوان) یک سوختبر بلوچ کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. هویت شهروند کشته شده “نظر خاکیزهی”( آدوزهی) فرزند نحود اهل روستای “تزگی” از توابع شهرستان سوران و هویت فرد مجروح شده را با فامیلی “آدوزهی” عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی با کمین زدن در مسیر عبور سوختبران و عابرین کولبر، بدون هشدار و ایست به سمت آنها تیراندازی کرده‌اند که باعث اصابت گلوله به این دو نفر شده است.

گفته می‌شود بدنبال این جنایت نیروهای نظامی، راه‌های منتهی به مسیر سیرکان و بمپشت به سمت مرز کوهک توسط نیروها مسدود شده و تردد انجام نمی‌شود.

لازم به ذکر است که فرد مجروح این تیراندازی به بیمارستان رازی شستون منتقل شده و طبق گزارشات رسیده حال وی وخیم می‌باشد.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

شباهت سرود "سلام فرمانده" خامنه‌ای و سرود "سلام هیتلر‌" نازی‌ها

ج مه 27 , 2022
از ابتدای سال جاری سرودی ارتجاعی را در دبستان‌ها بر سر زبان کودکان انداخته‌اند که نماینگر تمام و کمال نکبتی است که رژیم اسلامی بر سر مردم ایران نازل کرده است. “سلام فرمانده” سرودی است که برای هم‌خوانی کودکان دهه نودی در ایران استفاده می‌شود. رسانه‌های حکومتی ایران گزارش‌های متعددی […]
photo 2022 05 26 23 48 26 1

You May Like