تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی به سوی مردم در ایرانشهر+ویدیو

ساعاتی پیش ماموران نظامی اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت مردم بلوچ در چاه جمال ایرانشهر کردند.

بنا بە گزارش رسیده روز چهارشنبه سوم خردادماه ١۴٠٢، نیروهای نظامی که قصد توقیف خودروی یک سوختبر بلوچ را داشته‌اند، با مقاوت مردم روبه‌رو شده‌اند. ویدیوهای منتشرشده نشان می‌دهد که تجمع مردم باعث هراس نیروهای نظامی شده است و آن‌ها از ترس اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی مردم کرده‌اند.
گفتنی است که نیروهای سرکوبگر در بلوچستان از سلاح جنگی برای سرکوب مردم استفاده می‌کنند که باعث تراژدی‌های مختلفی گردیده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

گزارشی از چهارمین مجمع عمومی انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان کامیاران

پ مه 25 , 2023
نویسنده: مهرداد صبوری ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ چهارمین مجمع عمومی انجمن کارگران ساختمانی شهرستان کامیاران با حضور بیش از هزار نفر از اعضای این انجمن شروع شد و با اتمام شمارش آرا تا ساعت ۱۱:۰۰ شب ادامه داشت، در این مجمع خوشبختانه تعدادی از کاندیداها […]
photo 2023 05 24 21 41 29

You May Like