جان باختن یک سوختبر ‌بلوچ بعد از ۱۶ روز تحمل جراحت

یک سوختبر بلوچ که بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی زخمی شده بود، پس از ۱۶ روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ جانش را از دست داد.

photo 2023 05 31 23 12 14

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش یک سوختبر بلوچ که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم ماموران پاسگاه جون‌آباد در محور زاهدان زخمی شده بود پس از گذشت ۱۶ روز، در بیمارستانی در مشهد جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر بلوچ “اکبر براهویی” فرزند جلال متاهل و دارای ۶ فرزند می‌باشد. گفتنی است این سوختبر بر اثر شدت جراحات در ۳ خردادماه ۱۴۰۲، در بیمارستان مشهد جان خود را از دست داده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

نامه سرگشاده کارگران، معلمان و تشکل‌های مختلف کارگری ایران به شرکت‌کنندگان در یکصد و یازدهمین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار ژنو

پ ژوئن 1 , 2023
ما امضا کنندگان این نامه هیات‌های نمایندگی شرکت‌کننده در یکصد و بازدهمین اجلاس سازمان جهانی کار، را مورد خطاب قرار می‌دهیم و توجه آن‌ها را به سرکوب اعتراضات کارگران و مردمی در ایران جلب می‌کنیم. طی سالیان گذشته، به‌خصوص در دو ساله اخیر سیاست‌های اقتصادی حکومت ایران، فقر و فلاکت […]
photo 2023 06 01 08 55 57 1

You May Like