چابهار؛ کشته و زخمی شدن سه سوختبر بلوچ

سه سوختبر بلوچ در پسابندر چابهار به دلیل برخورد دو قایق کشته و زخمی شدند.

IMG 3701

به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو قایق در پسابندر چابهار، سه سوختبر کشته و زخمی شدند. هویت سوختبر کشته شده “اسلم جدگال” فرزند یارمحمد می‌باشد و از هویت دو سوختبر زخمی تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

بر اساس این گزارش دو قایق سوختبر از ترس توقیف توسط گلف دریابانی، با سرعت زیاد در حال حرکت بودند که با یکدیگر برخورد کردند. بر اثر این تصادف، دو سوختبر زخمی و یک سوختبر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن دو کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی+ویدیو

ج ژانویه 12 , 2024
اکبر رازنهان و دلاور فرامرزی دو کولبر اهل روستای “تین” از توابع شهر پاوه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه پنج‌شنبه ۲١ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند که در نتیجه […]
msg1620646683 190385

You May Like