‏مجروح شدن یک سوختبر بلوچ در قصرقند+ویدیو

یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی و آتش‌سوزی خودرو در قصرقند زخمی شد.

به گزارش کولبرنیوز شامگاه جمعه ۱۲ خرداد کماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در پی اصابت گلوله از ناحیه پا مجروح شده و خودروی وی نیز دچار حریق شده است. هویت این سوختبر بلوچ “عارف دامنی” عنوان شده است.
لازم به ذکر است، ماموران نظامی به سمت خودروی عارف تیراندازی مستقیم کرده‌اند که یک تیر به پای وی اصابت کرده و بر اثر آتش گرفتن خودرو وی دچار سوختی پوست نیز شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن چند کولبر در مرز "کیلە" بانه

ش ژوئن 3 , 2023
شامگاه جمعە ١٢ خردادماه ١٤٠٢، در اثر برخورد خودرو نظامی نیروهای رژیم و زیرگرفتن چند کولبر در مرز “کیلە” بانە، تعدادی از این کولبران مجروح شدند. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه جمعە ١٢ خردادماه ١٤٠٢، در اثر برخورد خودرو نظامی نیروهای رژیم با چند کولبر و زیر گرفتن تعمدی این کولبران […]
photo 2023 06 03 14 17 03 1

You May Like