چابهار؛ جان باختن سه سوختبر بلوچ در سانحه رانندگی

در یک سانحه رانندگی در شهرستان چابهار، سه سوختبر بلوچ‌ جان خود را از دست دادند.

photo 2024 04 01 17 47 47

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودرو سوختبر در محور پسابندر به شهرستان چابهار که منجر به آتش‌سوزی شد، سه سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند.
هویت این سه سوختبر بلوچ، «جاسم کلمتی» فرزند خدابخش ساکن کلانی، و «حمل نوحانی(هوت)» فررند محمد حسین ساکن دشتیاری، و «امیر دبیرستان معروف به واجل» فرزند بابو ساکن روستای رودیگ ملاداد واقع در دشتیاری، گزارش شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

دشتیاری؛ کشته و زخمی شدن چهار سوختبر در پی سانحه رانندگی

د آوریل 1 , 2024
در پی سانحه رانندگی در محور دشتیاری به چابهار، چهار سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، شامگاه یکشنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودروی سوختبر در محور دشتیاری به چابهار، سه سوختبر بلوچ کشته و یک تن دیگر نیز […]
photo 2024 04 01 18 31 55

You May Like