دشتیاری؛ کشته و زخمی شدن چهار سوختبر در پی سانحه رانندگی

در پی سانحه رانندگی در محور دشتیاری به چابهار، چهار سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.

photo 2024 04 01 18 31 55

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، شامگاه یکشنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودروی سوختبر در محور دشتیاری به چابهار، سه سوختبر بلوچ کشته و یک تن دیگر نیز به شدت زخمی شده است.
هویت دو تن از سوختبران جانباخته «عارف حسن‌زهی» فرزند موسی، اهل کوشات شهرستان قصرقند و «کفا دهقان» فرزند شنبه، اهل اسلام آباد نلینت از توابع شهرستان دشتیاری گزارش شده و از هویت دو سوختبر دیگر همچنان اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

تداوم بی‌خبری از سرنوشت دو پناهجوی اهل شهر پاوه

س آوریل 2 , 2024
نیما شهسواری و هیوا مصطفایی دو تن از پناهجویان اهل روستای خانقاه از توابع شهر پاوه که قایقشان روز جمعه ۲۴ آذرماه ١۴٠٢، در کانال مانش غرق شده بود، با گذشت بیش از ١١٠ روز کماکان از سرنوشت‌شان اطلاعی در دسترس نمی‌باشد. به گزارش کولبرنیوز، با گذشت ١١٠ روز از […]
telegram cloud photo size 4 5789830466260551090 y

You May Like