تداوم بی‌خبری از سرنوشت دو پناهجوی اهل شهر پاوه

نیما شهسواری و هیوا مصطفایی دو تن از پناهجویان اهل روستای خانقاه از توابع شهر پاوه که قایقشان روز جمعه ۲۴ آذرماه ١۴٠٢، در کانال مانش غرق شده بود، با گذشت بیش از ١١٠ روز کماکان از سرنوشت‌شان اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

telegram cloud photo size 4 5789830466260551090 y

به گزارش کولبرنیوز، با گذشت ١١٠ روز از زمان مفقودی نيما شهسواری و هیوا مصطفایی، هم‌چنان از وضعیت این دو پناهجوی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد و این عدم‌ بی‌خبری موجب نگرانی شدید خانواده‌های آن‌ها شده است. روز جمعه ۲۴ آذرماه ١۴٠٢، قایق پناهجویانی که قصد مهاجرات از فرانسه به انگلیس را داشتند در کانال مانش غرق شد، و از آن زمان تاکنون از سرنوشت دو تن از سرنشینان این قایق با هویت نیما شهسواری ۲۴ ساله و هیوا مصطفایی ۲۷ ساله، هر دو اهل روستای خانقاه از توابع شهر پاوه اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

همان موقع روزنامه پاسایر نویه‌پرسه نوشت که یک پناهجو در تلاش برای عبور از کانال انگلیسی مانش از فرانسه به بریتانیا جان خود را از دست داد. همان‌طور که اداره دریایی فرانسه اعلام کرد، نیروهای امداد نتوانستند این فرد بیهوش را احیا کنند. یک نفر دیگر در شهر کاله در شمال فرانسه به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. بر اساس این گزارش ۶۴ مهاجر از این قایق غرق شده نجات یافته بودند. به گفته مقامات قایق در طول شب در سواحل گراند فورت فیلیپ بین کاله و دانکرک دچار سانحه شده بود. هوا از قسمتی از قایق خارج شده و پناهجویان به داخل آب افتاده بودند.

دولت فعلی انگلیس آشکارا اعتراف کرده که برای پیشبرد برنامه‌های ضد مهاجرتی خود می‌خواهد قواعد حقوق بشری را به حال تعلیق در آورد و در جریان بالا گرفتن این بحث‌ها وزیر مهاجرت انگلیس هم چندی پیش کنارەگیری کرد.

کولبرنیوز

Next Post

افغانستان؛ کشته و زخمی شدن ١٦ کودک در دو رویداد انفجار مین در افغانستان

س آوریل 2 , 2024
در دو رویداد انفجار مین در افغانستان، ١٦ کودک کە سرگرم بازی بودند کشتە و زخمی شدند. بە گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه ١٢ فروردین ماه ١٤٠٣، مسئولان محلی در غزنی اعلام کردند که در پی انفجار مین در در ولسوالی «گیرو» در این ولایت ۹ کودک جان باختند. این انفجار […]
photo 2024 04 02 10 49 41

You May Like