پیمان فرهنگیان جهت تحمل حبس راهی زندان ازبرم لاهیجان شد

پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری روز چهارشنبه سیزدهم دی‌ماه، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب آستانه اشرفیه بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان ازبرم لاهیجان منتقل شد.

photo 2024 01 04 21 02 08

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از هرانا، روز چهارشنبه سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۲، پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری راهی زندان ازبرم لاهیجان شد. پیمان فرهنگیان، پس از مراجعه به شعبه دادسرای عمومی و انقلاب آستانه اشرفیه، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان ازبرم لاهیجان منتقل شده است.
وی پیش‌تر با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به این مرجع قضایی احضار شده بود.
این فعال کارگری در تاریخ بیست و پنجم مردادماه ١۴٠٢، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به یک سال حبس تعزیری، دو سال اقامت اجباری در شهرستان زابل، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم شده بود.
نهایتاً شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، آقای فرهنگیان را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم کرد.
جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات پیمان فرهنگیان در تاریخ بیست و سوم مردادماه، در شعبه مذکور بدون حضور وی و وکلای او برگزار شد.
هم‌چنین  جلسه واخواهی این فعال کارگری، در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه ١۴٠٢، در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد. نهایتاً در مهرماه سال جاری، درخواست واخواهی وی در شعبه مذکور رد شد.

این فعال کارگری، در تاریخ دوم مهرماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست قاضی سیدصادق حسینی به ۳۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. نهایتاً این حکم در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ریاست قاضی علی اصغر پورقاسم و مستشاری حسین قلی‌زاده سرچشمه، به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت. ۷ سال از این محکومیت به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.
پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری ساکن بندر کیاشهر در استان گیلان است که پیش از این به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی نهایتاً آذرماه سال ١۴٠١ به صورت مشروط از زندان لاهیجان آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

بهبهان؛ محکومیت زینب خنیاب‌پور به حبس

ج ژانویه 5 , 2024
زینب (بهار) خنیاب پور، شهروند ساکن بهبهان، توسط دادگاه کیفری دو این شهر به تحمل دو سال حبس محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، زینب (بهار) خنیاب پور، شهروند ساکن بهبهان، توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو این شهر به اتهام انتشار تصاویر بدون حجاب در فضای مجازی، به تحمل دو […]
زینب خنیاب پور به حبس

You May Like