مریوان؛ آزادی فعال کارگری و مدنی آزاد خوانچه‌زر

آزاد خوانچه‌زر از فعالین کارگری و مدنی شهر مریوان پس از ۶۰ روز بازداشت، موقتاً و با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مریوان آزاد شد.

photo 2023 02 20 12 14 07

به گزارش کولبر نیوز امروز دوشنبه اول اسفندماه ١۴٠١، آزاد خوانچه‌زر از فعالین کارگری و مدنی اهل شهر مریوان پس از ۶۰ روز بازداشت، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مریوان آزاد شد.
لازم به ذکر است که نامبرده از بیماری سرطان رنج می‌برد و طی مدت بازداشت از دسترسی به خدمات درمانی، وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. این فعال کارگری مدتی قبل از دستگیری تحت دو دوره شیمی‌درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته است و در حالی داشت دوره نقاهت را می‌گذراند که در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان تحت بازجویی و شکنجه روحی و روانی قرار گرفته بود.

آزاد خوانچه‌زر روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ پس از تفتیش منزل از سوی نهادهای امنیتی شهر مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است.
آزاد خوانچه‌زر یکی از فعالین مدنی شناخته شده شهر مریوان می‌باشد که در دوران همه‌گیری پاندمی کرونا با کمک دوستانش اقدام به ایجاد کمیته محلات مریوان کردند که برای دوره‌ای نسیبتاً طولانی فعالیت‌های ارزنده‌ای در شهر مریوان انجام دادند.

کولبرنیوز

Next Post

اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی، دو مدل متفاوت در برابر هم

د فوریه 20 , 2023
اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی، دو مدل متفاوت در برابر هم با گذشت پنج ماه از انقلاب ژینا جناح‌های حکومتی از سویی و جریانات مختلف اپوزیسیون از سویی دیگر در مقابل هم صف‌آرائی کرده‌اند. خواست محوری این خیزش انقلابی سرنگونی حکومت اسلامی است. از ویژگی‌های برجسته این جنبش خصلت پیشرو و رادیکال بودن […]
photo 2023 02 20 14 22 05

You May Like