نوسود؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی+ویدیو

پیمان احمدی کولبر اهل شهر جوانرود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود کشته شد.

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه چهارم فروردین‌ماه ١۴٠۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر “پیمان احمدی”، ۳۵ ساله و اهل شهر جوانرود می‌باشد. لازم به ذکر است که جنازه این کولبر به مراکز درمانی نوسود منتقل شده است و هنوز به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

telegram cloud photo size 4 6048684842360619093 y

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

تاثیر ویرانگر فقر بر تندرستی و موقعیت اجتماعی و فرهنگی طبقه کارگر

ی مارس 24 , 2024
شورای عالی کار در آخرین لحظات سال ۱۴۰۲ حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ را با توجه به مزایا با افزایش، ٣۵،۳ درصد به ۱۱ میلیون تومان در ماه رساند. با توجه به نرخ فعلی یک دلار که بالای ۶۰ هزار تومان می‌باشد، کارگران شاغل مشمول قانون کار قرار است حدود ۱۸۳ […]
IMG 4790

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی