نوسود؛ زخمی شدن کولبران در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی + ویدئو

شب سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲، دست‌کم ‌۶ کولبر در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی نوسود زخمی شده و به بیمارستان پاوه منتقل شدند.

به گزارش کولبرنیوز، شب سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲، دست‌کم ۶ کولبر در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند.

هویت کولبران زخمی که تا این لحظه برای کولبرنیوز احزار شده است، «سامان عزیزی» فرزند محمد، اهل تمرخانی ثلاث‌باباجانی، «آکام بهرامی» اهل ثلاث‌باباجانی می‌باشد.

بر اساس این گزارش، تعداد کولبران زخمی دست‌کم ۶ تن می‌باشد که از ناحیه دست، پهلو، کمر و پشت مجروح شده و جهت مداوا به بخش اورژانس بیمارستان پاوه منتقل شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت دیگر کولبران زخمی که گفته می‌شود بیشتر آنها اهل شهر ثلاث‌باباجانی هستند، اطلاعی حاصل نشده است.

 با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانە؛ کمین‌گذاری و تیراندازی بسوی کولبران توسط نیروهای هنگ‌مرزی

چ نوامبر 8 , 2023
روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲، در پی کمین و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی بسوی دسته‌ای از کولبران در مرز «هنگه‌ژال» بانه، تعداد زیادی از کولبران به مدت یک شبانه روز در مرز اقلیم کوردستان عراق گیرافتاده و چند تن از آنان نیز زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه […]
photo1695293382

You May Like